اخذ ویزای آلمان

ترفندهای وب و تکنولوژی

اخذ ویزای آلمان
تور سوئیس
تور فرانسه
ویزای سوئیس
ویزای آمریکا
اجاره جرثقیل

اخذ ویزای آلمان

بررسی راه های اخذ ویزای آلمان برای ایرانیان
اخذ ویزای آلمان، مهاجرت به آلمان از طرق مختلف و اخذ اقامت آلمان به بهترین شکل ممکن در این مقاله به تفصیل بررسی و برای عموم و متقاضیان ویزای آلمان توضیح داده خواهد شد. آلمان امروزه یکی از بهترین و اقتصادی ترین کشورهای اروپاست. کمتر کسی نام آلمان را شنیده و از شهرت اقتصاد قوی آن بی خبر باشد. در نتیجه هر ساله بسیاری از مهاجران به صورت قانونی و غیرقانونی برای ویزای آلمان اقدام می کنند. بر این اساس، راه های مهاجرتی مختلفی برای اخذ ویزای آلمان وجود دارد که هر کدام باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا با توجه به وضعیت جمعیت، مناسب ترین راه برای آنها انتخاب شود. در صورتی که پس از مطالعه مقاله اخذ ویزای آلمان، اطلاعات بیشتری در مورد شرایط مهاجرت به این کشور و یا مراحل انجام آن می خواهید، می توانید از طریق تماس با موسسه از خدمات مشاوره رایگان موسسه مای استیلرز بهره مند شده و با استیلرز در ارتباط باشید. همکاران ما



شرایط عمومی اخذ ویزای آلمان
آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای قاره سبز است که به لطف زیرساخت‌های خوب، اقتصاد قوی و فرصت‌های جذب مهاجر، توانسته افراد زیادی از جمله متخصصان، دانشجویان، گردشگران و سرمایه‌گذاران را به خود جذب کند. با توجه به اقتصاد و صنعت توسعه یافته، اولین اقتصاد در قاره اروپا است.

این کشور در تمامی زمینه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، درمانی، گردشگری و گردشگری مشارکت دارد و برای هر یک از این روش های مهاجرتی ویزای ویژه ای دارد. بنابراین برای اخذ ویزای آلمان ابتدا باید هدف خود را از مهاجرت به این کشور مشخص کنید و بسته به نوع هدف مدارک مربوطه را تهیه و جمع آوری کنید.لازم به ذکر است که زبان ساکنان این کشور آلمانی است و توصیه می شود در ساده ترین روش های مهاجرت به این کشور برای ارتباط اولیه با جمعیت و همچنین اخذ ویزای آلمان، افراد بتوانند ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح A2.


انواع ویزای آلمان
یکی از مهمترین فاکتورهای اخذ ویزای آلمان، تعیین هدف مهاجرت به این کشور می باشد. بسته به اهداف مختلف مهاجران، ویزای آلمان از کوتاه ترین اقامت (ویزای نوع A) تا طولانی ترین (ویزای نوع D) صادر می شود. لطفا این نوع ویزا را در جدول زیر مشاهده کنید.

اخذ ویزای آلمان از طریق تحصیل
معمولا اکثر دانشجویانی که به دنبال تحصیل ارزان و با کیفیت در اروپا هستند، گرفتن ویزای آلمان از طریق تحصیل یکی از گزینه های آنهاست. به طور کلی تحصیل رایگان برای آلمانی های غیر بومی نیز در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 رایگان است. همچنین شایان ذکر است دانشجویان خارجی امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند. همچنین مدت زمان تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی 3 سال، در مقطع کارشناسی ارشد بسته به نوع رشته 1 تا 2 سال می باشد. دوره دکتری نیز بسته به نوع رشته تحصیلی و استاد راهنما از 3 تا 5 سال به طول می انجامد. برای پذیرش در دانشگاه های این کشور ارائه مدارک قبلی بسیار ضروری و مهم است. نکته دیگر در اخذ ویزای آلمان اثبات تمکن مالی است. بنابراین این میزان کمک هزینه دانشجویی می تواند از 800 تا 1000 یورو در ماه متغیر باشد.


اخذ ویزای آلمان از طریق کار
به طور کلی دو راه برای اخذ ویزای آلمان از طریق کار وجود دارد. روش اول، متقاضیان را ملزم به دریافت نامه ای با پیشنهاد شغلی از کارفرمایان شرکت های آلمانی در این کشور می کند.برای این کار متقاضیان باید تحصیلات، رزومه و مدارک کاری خود را به شرکت ها و شرکت های مربوطه ارسال کرده و درخواست مصاحبه با کارفرما را داشته باشند. در صورت قبولی در مصاحبه، کارفرما موظف است اقدامات اولیه را برای ادامه صدور دعوتنامه انجام دهد. روش دوم به ویزای جستجوی کار آلمان نیز معروف است که تنها دو کشور در قاره اروپا، اتریش و آلمان آن را ارائه می دهند. آلمان به دلیل اقتصاد قوی خود به نیروی کار ماهر برای مقابله با کمبود نیروی کار نیاز دارد. بنابراین آلمان این نوع ویزا را برای شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین ساکنان غیر اتحادیه اروپا ارائه کرده است. این ویزا برای افراد واجد شرایط و حرفه ای با 6 ماه سابقه کار برای یک فرصت شغلی مناسب در این کشور صادر می شود.


ویزای پزشکی آلمان
آلمان از دیرباز یکی از مراکز پیشرو در بحث علم پزشکی و پرسنل پزشکی بوده است. این کشور مجهز به تیمی مجرب از پزشکان، متخصصان، تجهیزات پزشکی و بیمارستان‌هایی است که قادر به انجام طیف وسیعی از درمان‌های صعب‌العلاج و معاینات تخصصی هستند. به همین دلیل است که افراد زیادی هر ساله برای درمان و بهبود بیماری های خود درخواست ویزای پزشکی آلمان می دهند. درآمد حاصل از این نوع ویزا برای آلمان نیز بسیار قابل توجه است زیرا بیماران در صورت پرداخت هزینه های درمان می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. برای اخذ ویزای آلمان از این طریق، در نظر گرفته شده است که سیستم پزشکی این کشور قادر به درمان بیماران نیست و آنها باید برای اصلاح بیماری خود به کشور دیگری مهاجرت کنند. این ویزا زمان خاصی را به افراد نمی دهد و تا زمانی که افراد مایل به پرداخت هزینه درمان تا بهبودی کامل باشند می توانند از ویزای پزشکی آلمان استفاده کنند.

سایر ویزاهای آلمان
برای اخذ ویزای آلمان علاوه بر ویزاهای ذکر شده می توان تعدادی ویزا دیگر در این کشور را لیست کرد که برای خارجی ها نیز قابل دریافت است. در اینجا برخی از ویزاهای مهم و کاربردی برای علاقه مندان آورده شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر ویزاهای آلمان می توانید شرایط و نوع این ویزاها را در پایین جدول مطالعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.